Nieuws

26e editie cursus "hardlopen voor beginners"

Start: zaterdag 20 januari 2018

Eind: Koningsdag 27 april 2018.

 

Tijdens vier maanden wordt er twee keer per week gelopen, op woensdagavond en zaterdagmorgen. De beginners worden ingedeeld in een aantal (nivo-)groepen met als einddoel het lopen van de Ronde van Katwijk op Koningsdag.

Onze trainers zijn bijna allemaal gecertificeerd door de Atletiekunie. Een aantal van hen werkt al jaren mee aan de beginnerscursus. Dit biedt u de garantie voor een verantwoorde opbouw van de training.

 

Tegen het einde van de cursus bent u in staat om minimaal 45 minuten te lopen op uw eigen niveau.

 

Vanaf 2 januari 2018 is het mogelijk om via deze site online in te schrijven. Tevens is het mogelijk om online in te schrijven via Running Center Katwijk.

Hardlooptraining voor de jeugd in Panbos

img_20171125_wa0003_2.jpg

De komende maanden wordt er weer op verschillende zaterdagen voor de jeugd in Panbos een hardlooptraining gehouden.  (we starten om 9.30 uur)

Lees meer...
Inschrijven 2e Quatrocross op 27 januari in Leiden

imgp9978_2.jpgDe 2e Quatrocross 2017/2018 in de Leidse Hout georganiseerd door Leiden Atletiek, is onderdeel van een crosscircuit van 4 wedstrijden.

Lees meer...

Meer nieuws

Alle nieuws artikelen

G-sport

G-sportG-sport staat voor gehandicaptensport en is speciaal voor kinderen en jongeren met een verstandelijke of lichamelijke beperking.

Ook Atletiek Vereniging Rijnsoever begeleidt een groep G-sporters, met een verstandelijke beperking of een gedragsstoornis. Twee maal oefenen deze jongeren hoogspringen, verspringen, kogelstoten, speer-en discuswerpen, sprinten en duurlopen.

Lees meer

Agenda

Duinlopencircuit

Wanneer?
De duinlopen worden gehouden op de volgende data:
Zaterdag 13 januari 2018 om 10:30 uur.
Zaterdag 3 februari 2018 om 10:30 uur.

Wandelen: gezond voor iedereen

Wandelen is voor iedereen die aan de fitheid wil werken een ideale activiteit. Dat geldt ook als u last heeft van botontkalking, stroeve knieën of stress. Er wordt lekker doorgelopen, waarbij de armen vrij bewegen. Het is echter geen snelwandelen. 

Wandelfoto

Het tempo kan liggen rond de 4 tot 5 kilometer per uur, waarbij meestal nog adem en tijd overblijft voor een gezellig praatje tijdens het trainen. Want ook bij deze vorm van bewegen staat voorop dat het behalve gezond ook leuk en gezellig moet zijn! Een training duurt anderhalf uur en is in het algemeen zeer gevarieerd.

Lees verder

  • Confianza accountants
  • Running center Katwijk
  • van Duijn van der Geer